Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Η εκπαιδευτική τεχνολογία στο σχολείο





                                Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΚΑΙ ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ

 Υπάρχει μια ποικιλία παραγόντων που έχουν αντίκτυπο στα κίνητρα των μαθητών ώστε να εμπλακούν στη διαδικασία της μάθησης, όπως οι διδακτικές στρατηγικές που χρησιμοποιούνται, οι σχέσεις που έχουν οι μαθητές με τους δασκάλους τους, τους συνομηλίκους και το κλίμα της τάξης. Από την πλευρά τους οι εκπαιδευτικοί πρέπει να παρακινήσουν τους μαθητές, προκαλώντας το ενδιαφέρον τους και παρέχοντάς τους κίνητρα για μάθηση. Για να επιτευχθεί αυτό, θα πρέπει να αναπτύξουν στρατηγικές διδασκαλίας που εμπλέκουν τους μαθητές στη μαθησιακή διαδικασία ως ενεργά άτομα. Η ενσωμάτωση των ψηφιακών τεχνολογιών στην τάξη μπορεί να βοηθήσει στην επίτευξη του σκοπού αυτού. Και αυτό γιατί η τεχνολογία κάνει τη μάθηση πιο διασκεδαστική, θέτοντας τον έλεγχο της μάθησης στα χέρια των μαθητών. Η χρήση ηλεκτρονικών υπολογιστών και κάθε είδους τεχνολογικού εξοπλισμού δίνει στους μαθητές την αίσθηση της ελευθερίας και της ενθάρρυνσης. Ακόμη και οι αδύνατοι μαθητές μπορούν μέσω της χρήσης της τεχνολογίας να αποκαλύψουν τις ικανότητες και τη δημιουργικότητά τους. Η τεχνολογία παρέχει, επίσης, στους εκπαιδευτικούς τη δυνατότητα να σχεδιάσουν αυθεντικές μαθησιακές δραστηριότητες προσαρμοσμένες στις προσωπικές εμπειρίες των μαθητών, κάνοντας το περιεχόμενο να φαίνεται σημαντικό και πολύτιμο. Γενικά υπάρχει μια θετική σχέση ανάμεσα στη χρήση της τεχνολογίας στην τάξη και στα κίνητρα των μαθητών για μάθηση, καθώς η τεχνολογία μπορεί να αλλάξει τους ρόλους των μαθητών και να ενισχύσει τα κίνητρά τους για να μάθουν πιο αποτελεσματικά. Το ενδιαφέρον και τα κίνητρα για μάθηση αποτελούν κορυφαία ζητήματα στην εκπαίδευση. Η απουσία τους αντιστοιχεί σε μείωση της ποιότητας της μάθησης. Τα κίνητρα ενεργοποιούν και διευκολύνουν τη διαδικασία της μάθησης, ενώ παράλληλα επηρεάζονται από τα αποτελέσματα των μαθησιακών δραστηριοτήτων, όταν αυτές υλοποιούνται με επιτυχία. Για τον Keller το κίνητρο εκδηλώνεται με την επιλογή ενός στόχου από το άτομο και την προσπάθεια επίτευξής του.Ως αναφορά στην ψηφιακή τεχνολογία στο σχολείο ευελπιστούμε μέσω αυτής να προσφέρουμε στους μαθητές μας αυθεντικά περιβάλλοντα μάθησης καθώς και εγκατεστημένης μάθησης ώστε οι μαθητές να «μαθαίνουν παίζοντας» και οι δάσκαλοι «παίζοντας να διδάσκουν» όπως αρμόζει σε ένα σχολείο του μέλλοντος

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ