"O σώζων εαυτόν σωθήτω"
→ δείτε τις λέξεις σώζων, εαυτόν και σωθήτω
Έκφραση
- ο σώζων εαυτόν σωθήτω
ο καθένας ας σπεύσει να σώσει τον εαυτόν του!
- ΜΑΘΑΙΝΩ - ΠΡΟΣΤΑΤΕΥΟΜΑΙ - ΠΡΟΣΤΑΤΕΥΩ - ΠΡΟΛΑΜΒΑΝΩ |
🌪 Αποσαφήνιση της έκφρασης "ο σώζων εαυτόν σωθήτω"💨💨
Ετυμολογία της έκφρασης: "ο σώζων εαυτόν σωθήτω"→ δείτε τις λέξεις σώζων, εαυτόν και σωθήτω
Έκφραση
- ο σώζων εαυτόν σωθήτω
ο καθένας ας σπεύσει να σώσει τον εαυτόν του!
* φράση που λέγεται προ μεγάλου κινδύνου όπου φέρεται να έχει παραλύσει κάθε έννοια οργανωμένης προστασίας
Σημειώσεις
Σημειώσεις
- πρόκειται για χρησμό που έδωσε το Μαντείο των Δελφών το 480 π.Χ. απαντώντας σε σχετικό αίτημα των Αθηναίων τι να κάνουν έναντι της μεγάλης περσικής εκστρατείας.
- ο χρησμός αυτός ως έκφραση αποτελεί μία από τις σημαντικότερες ιστορικά καταγεγραμμένες προτροπές φιλαυτίας.
Ανακτήθηκε από: shorturl.at/qtxDI.
Φυσικές καταστροφές
Ετυμολογία:
Με τον όρο Καταστροφή (Disaster), νοείται κάθε ταχείας ή βραδείας εξέλιξης φυσικό
φαινόμενο ή τεχνολογικό συμβάν στον χερσαίο, θαλάσσιο και εναέριο χώρο το οποίο προκαλεί
εκτεταμένες δυσμενείς επιπτώσεις στον άνθρωπο καθώς και στο ανθρωπογενές ή φυσικό
περιβάλλον. (Γ.Γ.Π.Π, 2003, Μουζάκης, 2015,)
Παλιότερα ο όρος καταστροφή ήταν συνυφασμένος με ακραίες εκδηλώσεις φυσικών
φαινομένων που είχαν ως συνέπεια μεγάλες απώλειες. Από τα τέλη όμως του 20ου αιώνα, έγινε
φανερό ότι οι καταστροφές παρουσιάζουν ποικίλους γενεσιουργούς μηχανισμούς, τρόπους και
χρονικές κλίμακες εκδήλωσης, καθώς επίσης και ποικίλες συνέπειες. Έγινε φανερό ότι
εμφανίζονται και άλλοι τύποι καταστροφών, των οποίων η εκδήλωση δεν σχετίζεται απαραίτητα
με φυσικά φαινόμενα αλλά με την ανθρώπινη δραστηριότητα. (Λέκκας, 2015)
Το υλικό ανακτήθηκε από: Χρήστος Χαλαζιάς :ΠΡΟΣΤΑΤΕΥΟΜΑΙ
Μέσα από στοχευόμενες δράσεις, δραστηριότητες να δώσουμε στους μαθητές
ερεθίσματα για
- την αποσαφήνιση εννοιών,
- την αναγνώριση αξιών, και
- την ανάπτυξη ψυχοκινητικών δεξιοτήτων και στάσεων που είναι απαραίτητες στη διαδικασία λήψης αποφάσεων και στη διαμόρφωση κώδικα συμπεριφοράς γύρω από προβλήματα που προκύπτουν σε καταστροφές, σε ατομικό και στη συνέχεια σε ομαδικό / κοινωνικό επίπεδο.
Ειδικότερα, οι μαθησιακοί στόχοι που τέθηκαν αποσκοπούν, μετά το πέρας των ενοτήτων:
- να διακρίνουν οι μαθητές ποια φυσικά φαινόμενα χαρακτηρίζονται «φυσικοί κίνδυνοι» επειδή μπορεί να προκαλέσουν καταστροφές,
- να προσδιορίζουν τις αιτίες δημιουργίας φυσικών καταστροφών,
- να περιγράφουν τις επιπτώσεις των φυσικών καταστροφών τόσο στο φυσικό όσο και στο ανθρωπογενές περιβάλλον, έτσι ώστε να καθιστούν ικανοί να λαμβάνουν μέτρα προφύλαξης εγκαίρως, και να προβαίνουν σε ενέργειες, για την αντιμετώπιση της εκδήλωσης και τις συνέπειες τέτοιων φυσικών καταστροφών, θεωρώντας ότι θα προσεγγίσουμε αποτελεσματικότερα τη μείωση της ευαισθησίας των μαθητών και αυριανών πολιτών, στον κίνδυνο.
- Διάγνωση πρότερων γνώσεων
Συζήτηση στην ολομέλεια σχετικά με την έννοια της φυσικής καταστροφής. Τι είναι, τι δεν είναι.
- Συζήτηση σχετικά με το χρησμό που έδωσε το Μαντείο των Δελφών. Σχόλια για την ορθότητα όταν αντιμετωπίζουμε φυσικές καταστροφές
- Ας αναφερθούμε σε φυσικές καταστροφές στην περιοχή σε παλαιότερους χρόνους αλλά και στους σύγχρονους.
- Ποιες φυσικές καταστροφές γνωρίζουμε στον κόσμο
1ο Φύλλο εργασίας
Προβληματισμός των μαθητών με τις παρακάτω ερωτήσεις:
- Με τον όρο φυσικοί κίνδυνοι τι σας έρχεται στο νου;
- Ανάφερε κάποιες φυσικές καταστροφές για τις οποίες έχεις ακούσει
- Θα εφάρμοζες το χρησμό :"Ο σώζων εαυτόν σωθήτω", σε κάποια καταστροφή που θα αντιμετώπιζες εσύ και οι γύρω σου; Γιατί ναι γιατί όχι; Αιτιολόγησε την άποψή σου!
Φόρμα 1
Ελληνική έκδοση ερωτήσεων. Επιλέξτε Ελληνικούς υπότιτλους